ΧΑΡΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ (ΧΑΚ)
Ημερομηνία Έναρξης Ισχύος: Δεκέμβριος 2024
ΑΡΘΡΟ 1
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Τα στοιχεία της εταιρείας είναι:
Επωνυμία: «BOX NOW Α.Ε.»
Έδρα Επιχείρησης: Αχαρνές, Αττικής (οδός Τατοΐου αρ. 96)
Τηλέφωνο: +30 211 1005 333
Email: [email protected]
ΑΡ. Γ.Ε.ΜΗ.: 159191101000
ΑΦΜ: 801562739
Δ.Ο.Υ.: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ
Website: www.boxnow.gr
Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας είναι ο κ. Δημήτριος Ανδριώτης.
Η «BOX NOW Α.Ε.» (εφεξής η «Εταιρεία») ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2021 με αντικείμενο τις ταχυμεταφορές μέσω αυτοματοποιημένων ταχυδρομικών θυρίδων (εφεξής η «ΑΤΘ»).
H Εταιρεία είναι κάτοχος της υπ’ αριθ. γενικής άδειας 21-119 της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
Για όλα τα ανωτέρω η Eταιρεία έχει διαμορφώσει οργανωτικά και πληροφοριακά συστήματα με στόχο υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, που να ικανοποιούν τους πελάτες της.
Συνοπτικά Χαρακτηριστικά της Εταιρείας:
Αριθμός εργαζομένων: περισσότερα από 263 άτομα
Αριθμός κέντρων διαλογής: περισσότερα από 7
Αριθμός ΑΤΘ: περισσότερες από 2000 ΑΤΘ στην Ελλάδα
Αριθμός φορτηγών: περισσότερα από 100φορτηγά διανομής
Αριθμός διανομέων: περισσότεροι από 100 διανομείς
Οργανωτική Δομή (Οργανόγραμμα Εταιρείας):
Η Εταιρεία έχει τους ακόλουθους τομείς εσωτερικής οργάνωσης:
- Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού
- Τμήμα Οικονομικών
- Τμήμα Επιχειρησιακής Λειτουργίας
- Τμήμα Πωλήσεων
- Τμήμα Μαρκετινγκ & Επικοινωνίας
- Τμήμα Πληροφορικής
Κύριος σκοπός της Εταιρείας σύμφωνα με το Άρθρο 3 του Καταστατικού της είναι οι Ταχυμεταφορές εγγράφων και αντικειμένων (ΚΑΔ 53.20.11.01).
Για την επίτευξη των σκοπών της, η Εταιρεία δύναται είτε μόνη της είτε σε συνεργασία με τρίτους:
α) Να αναλαμβάνει κάθε εμπορική ή άλλη δραστηριότητα και να διενεργεί κάθε υλική πράξη ή δικαιοπραξία άμεσα ή έμμεσα συνδεόμενη με τον σκοπό της,
β) Να συνάπτει συμβάσεις με φορείς του δημόσιου ή του ιδιωτικού τομέα για την παροχή υπηρεσιών προς τους φορείς αυτούς
γ) Να προβαίνει σε αγορές μηχανημάτων από την Ελλάδα και την αλλοδαπή για την εξυπηρέτηση του σκοπού της
δ) Να συμμετέχει σε εθνικούς, αλλοδαπούς, διεθνείς ή συναφείς οργανισμούς ή φορείς.
ε) Να ιδρύει, στην ημεδαπή και στην αλλοδαπή, υποκαταστήματα ή γραφεία με απόφαση του Διοικητικού της Συμβουλίου, το οποίο θα προσδιορίζει ταυτόχρονα τον τρόπο σύστασης, οργάνωσης, και λειτουργίας τους.
στ) Να ιδρύει, να μισθώνει, στην ημεδαπή και στην αλλοδαπή, καταστήματα για την παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών
ζ) Να συνεργάζεται με οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή κοινοπραξία στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με όμοιους ή παρεμφερείς σκοπούς.
η) Να αντιπροσωπεύει οποιαδήποτε επιχείρηση ή εταιρεία ημεδαπή ή αλλοδαπή με όμοιο ή παρεμφερή ή σχετικό σκοπό.
θ) Να παρέχει τεχνικές και εν γένει συμβουλευτικές υπηρεσίες προς φυσικά ή νομικά πρόσωπα, κράτη ή διεθνείς οργανισμούς στην ημεδαπή ή στην αλλοδαπή, στον τομέα των ταχυμεταφορών.
ι) Να εκπαιδεύει ανθρώπινο δυναμικό, μισθωτούς ή μη, για την απασχόλησή τους στην Εταιρεία.
κ) Να συνάπτει δάνεια ή να αναλαμβάνει υποχρεώσεις ή να εκδίδει συναλλαγματικές, ομόλογα ή ομολογίες, ή άλλα αξιόγραφα ή τίτλους για λογαριασμό της Εταιρείας.
λ) Να παρέχει πιστώσεις ή δάνεια προς τρίτους με ή χωρίς τη σύσταση εμπραγμάτων ασφαλειών επί κινητών ή ακινήτων τρίτων ή με ή χωρίς την αποδοχή προσωπικών εγγυήσεων σε ασφάλεια των απαιτήσεων της Εταιρείας για τις πιο πάνω συναλλαγές. Η παροχή δανείων ή άλλου τύπου πιστώσεων κατά τα ανωτέρω οριζόμενα δεν θα παρέχεται από την Εταιρεία κατ’ επάγγελμα και δεν θα αφορά τους πελάτες της Εταιρείας.
μ) Να προβαίνει, προς εξυπηρέτηση του σκοπού της, στη σύσταση εταιρειών ή κοινοπραξιών ή να διαχειρίζεται ή να συμμετέχει σε εταιρείες ή σε κοινοπραξίες και να αποκτά μετοχές ή μερίδια των εταιρειών αυτών.
ΑΡΘΡΟ 2
ΓΕΝΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ
Η Εταιρεία αναλαμβάνει έναντι των χρηστών την υποχρέωση για αξιόπιστη από μέρους της παροχή υπηρεσιών, διασφάλιση του απορρήτου των μεταφορών, προστασία των συμφερόντων του καταναλωτή, διαρκή βελτίωση των παρεχόμενων από αυτήν υπηρεσιών και διαρκή ενημέρωση των χρηστών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Ως εκ τούτου η Εταιρεία συμμορφώνεται με τις εκάστοτε διατάξεις του οικείου ρυθμιστικού πλαισίου περί παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών, ως και κάθε άλλη διάταξη σχετική με την παροχή των υπηρεσιών της.
ΑΡΘΡΟ 3
ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΛΑΒΗΣ-ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Οι παρεχόμενες από την Εταιρεία υπηρεσίες είναι η ταχυμεταφορά και διακίνηση προπληρωμένων ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφοράς από ηλεκτρονικά καταστήματα ή ιδιώτες χρήστες (αποστολέας) μέσω ΑΤΘ στην Ελλάδα και την Κύπρο, η ακριβής διεύθυνση των οποίων διατηρείται αναρτημένη στην ιστοσελίδα της (www.boxnow.gr).
Ειδικότερα, οι παρεχόμενες υπηρεσίες και τα επιμέρους χαρακτηριστικά αυτών παρουσιάζονται παρακάτω:
(α) ταχυμεταφορά από το συμφωνηθέν σημείο παραλαβής του αποστολέα (για ηλεκτρονικά καταστήματα) προς την ΑΤΘ που επιλέγεται από τον παραλήπτη ή τον αποστολέα (η «επιλεγμένη ΑΤΘ»),
(β) ταχυμεταφορά από την επιλεγμένη ΑΤΘ, όπου ο παραλήπτης επιστρέφει ταχυδρομικό αντικείμενο στον αποστολέα, στον συμφωνημένο χώρο παράδοσης - παραλαβής του αποστολέα (για ηλεκτρονικά καταστήματα) και με την προϋπόθεση ότι η Εταιρεία είχε εκ των προτέρων αναλάβει η ίδια να μεταφέρει το ταχυδρομικό αντικείμενο σε ΑΤΘ της,
(γ) από ΑΤΘ όπου ο ίδιος ο αποστολέας θα έχει, εναποθέσει ταχυδρομικό αντικείμενο εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα της ΑΤΘ και η Εταιρεία θα το μεταφέρει από εκεί στην επιλεγμένη ΑΤΘ από την οποία ο παραλήπτης θα παραλαμβάνει το ταχυδρομικό αντικείμενο ή σε διεύθυνση του παραλήπτη που θα έχει υποδείξει ο αποστολέας (κατόπιν ειδικής έγγραφης συμφωνίας),
(δ) το ταχυδρομικό αντικείμενο θα παραμένει στην ίδια ΑΤΘ όπου το παρέδωσε ο αποστολέας και ο παραλήπτης θα το παραλάβει από την ίδια ΑΤΘ, εφόσον από το λογισμικό της Εταιρείας προκύπτει διαθεσιμότητα της ΑΤΘ.
Κάθε διακινούμενη αποστολή συνοδεύεται από Συνοδευτικό Δελτίο Ταχυμεταφοράς (ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ.) της Εταιρείας όπου δηλώνονται ευκρινώς από τον αποστολέα τα στοιχεία της αποστολής (στοιχεία αποστολέα, παραλήπτη κλπ), ο οποίος έχει και την πλήρη ευθύνη αναγραφής των σωστών στοιχείων. Η σύνταξη και προσάρτηση του ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. από τον αποστολέα ή την Εταιρεία (κατόπιν αναγραφής από τον αποστολέα του μοναδικού αριθμού ταυτοποίησης του ταχυδρομικού αντικειμένου, που εστάλη από την Εταιρεία μετά την συμπλήρωση της σχετικής ψηφιακής φόρμας) και η ανάληψη της διακίνησης από την Εταιρεία πιστοποιεί την κατάρτιση και αποδοχή των όρων της ατομικής σύμβασης παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφοράς της Εταιρείας που βρίσκεται αναρτημένη στον ιστότοπο της Εταιρείας (www.boxnow.gr) και η οποία (όπως εκάστοτε ισχύει) αποτελεί μέρος του παρόντος Χ.Υ.Κ..
Στόχος της Εταιρείας είναι η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου με σεβασμό στον χρήστη που θα καλύπτει τις αυξανόμενες ανάγκες ταχείας παράδοσης σε εύκολα προσβάσιμα σημεία των πόλεων. Οι ΑΤΘ της Εταιρείας είναι φιλικές προς το περιβάλλον, καθώς κατά το πλείστον είναι ηλιακές και δεν καταναλώνουν επιπλέον ρεύμα.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, η Εταιρεία είναι προσηλωμένη στην:
- πλήρη, άμεση και συστηματική κάλυψη των αυξανόμενων αναγκών των πελατών της
- υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών της, εξακριβωμένη και επιβεβαιούμενη με συνεχείς ελέγχους και μετρήσεις, παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς ταχυμεταφορών παγκοσμίως και
- συμμόρφωση των υπηρεσιών της ως προς τις ισχύουσες νομοθετικές και κανονιστικές απαιτήσεις.
Τα ανωτέρω επιτυγχάνονται μέσω:
- του καθορισμού στόχων στα πλαίσια του ετήσιου επιχειρηματικού σχεδίου δράσης της Εταιρείας
- της οργάνωσης και διάθεσης όλων των απαιτούμενων πόρων και μέσων για την εξασφάλιση της απρόσκοπτης, αποδοτικής και αποτελεσματικής λειτουργίας της Εταιρείας
- της δημιουργίας ενός τεχνολογικά σύγχρονου και επαγγελματικά κατάλληλου περιβάλλοντος εργασίας
- της διατήρησης του υψηλού επαγγελματικού επιπέδου των στελεχών μέσα από την συνεχή εκπαίδευση και αξιολόγηση,
- της διαρκούς μέτρησης και της αδιάλειπτης παρακολούθησης κρίσιμων παραμέτρων και διεργασιών ώστε να εξασφαλίζεται η ποιότητα και η ασφάλεια εγκαταστάσεων, προϊόντων/υπηρεσιών και προσωπικού,
- της ορθής επιλογής και υποστήριξης των εξωτερικών συνεργατών της.
Παρακολούθηση και εντοπισμός ταχυδρομικών αντικειμένων και πληροφόρηση του πελάτη (ΕΣΠΕΤΑ)
Η παρακολούθηση της παραλαβής, διακίνησης, διαλογής, μεταφοράς και παράδοσης των αποστολών των υπηρεσιών ταχυμεταφορών διενεργείται σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ν.4053/2012, στην απόφαση με αριθμό 1101/3/14.03.2024 της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) «Κανονισμός Γενικών και Ειδικών Αδειών και όρων παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών», καθώς επίσης και στην απόφαση με αριθμ. 687/328/05.04.2013 της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) «Κώδικας Δεοντολογίας Παροχής Ταχυδρομικών Υπηρεσιών», όπως ισχύουν.
Για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών, η παρακολούθηση και εντοπισμός ταχυδρομικών αντικειμένων και η πληροφόρηση του χρήστη επιτυγχάνεται με τη χρήση εξειδικευμένου εξοπλισμού και λογισμικού, ο οποίος επιτρέπει την ανταλλαγή ηλεκτρονικών δεδομένων μεταξύ των ΑΤΘ της Εταιρείας. Το Ειδικό Σύστημα Παρακολούθησης και Εντοπισμού Ταχυδρομικών Αντικειμένων (ΕΣΠΕΤΑ) παρακολουθεί και παρέχει αναλυτικά τα επιμέρους στοιχεία διακίνησης κάθε αποστολής όπως: παραλαβή, άφιξη σε κέντρο διαλογής, κατανομή σε ΑΤΘ, αναχώρηση από κέντρο διαλογής, κατανομή σε οδηγό, άφιξη σε ΑΤΘ, παράδοση/παραλαβή. Τα στοιχεία κάθε αποστολής είναι στη διάθεση των χρηστών της 24 ώρες το 24ώρο και έως 6 μήνες από την ημερομηνία της αποστολής.
Διαδικασία παραλαβής ταχυδρομικού αντικειμένου από τον παραλήπτη
Ο παραλήπτης θα λαμβάνει μήνυμα από την Εταιρεία στο νούμερο κινητής τηλεφωνίας που έχει γνωστοποιήσει στον αποστολέα ή και σε άλλες εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά Viber, Whatsapp) ή/και στην διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που έχει γνωστοποιήσει στον αποστολέα, αφότου η Εταιρεία παραλάβει το ταχυδρομικό αντικείμενο, ώστε ο παραλήπτης να γνωρίζει ότι ξεκίνησε η διαδικασία παράδοσης του αντικειμένου του.
Όταν το ταχυδρομικό αντικείμενο παραδοθεί από τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο της Εταιρείας στην επιλεγμένη ΑΤΘ, ο παραλήπτης θα ειδοποιηθεί και πάλι με μήνυμα στο κινητό τηλέφωνο ή/και στην διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που έχει γνωστοποιήσει στον αποστολέα ότι το ταχυδρομικό αντικείμενο βρίσκεται στην επιλεγμένη ΑΤΘ. Το μήνυμα περιέχει πληροφορίες για την επιλεγμένη ΑΤΘ με σχετικό link της διεύθυνσης, τον ανώτατο χρόνο παραμονής του ταχυδρομικού αντικειμένου και ένα μοναδικό προσωπικό κωδικό ταυτοποίησης («PIN») που θα αποτελείται από 6 ψηφία, που θα καθίστανται γνωστά μόνο στον παραλήπτη, τον οποίο ο παραλήπτης θα εισάγει στο πληκτρολόγιο της επιλεγμένης ΑΤΘ, προκειμένου να ανοίξει η πόρτα της ΑΤΘ που περιέχει το ταχυδρομικό αντικείμενο.
Ένα τρίτο μήνυμα-υπενθύμισης αποστέλλεται στον παραλήπτη εντός 24 ωρών από την αποστολή του δεύτερου μηνύματος, σε περίπτωση που το αντικείμενο δεν έχει παραληφθεί. Τέλος, ένα τέταρτο μήνυμα-υπενθύμισης αποστέλλεται τουλάχιστον 10 ώρες πριν λήξει ο χρόνος παραμονής του ταχυδρομικού αντικειμένου, με το οποίο γνωστοποιείται στον παραλήπτη η αυτόματη παράταση του χρόνου παραμονής του ταχυδρομικού αντικειμένου για επιπλέον 24 ώρες.
Αν το αντικείμενο δεν έχει παραληφθεί εντός και του χρόνου παράτασης, το ταχυδρομικό αντικείμενο θα μεταφέρεται στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας και θα επιστρέφεται στον αποστολέα.
Σε περίπτωση που το ταχυδρομικό αντικείμενο δεν μπορεί κατ’ εξαίρεση να επιδοθεί στην επιλεγμένη ΑΤΘ λόγω πληρότητας, το ταχυδρομικό αντικείμενο, με ενημέρωση του παραλήπτη, παραδίδεται στη πλησιέστερη ΑΤΘ.
Η εισαγωγή του PIN στο πληκτρολόγιο της επιλεγμένης ΑΤΘ αντικαθιστά την υπογραφή του παραλήπτη, αποτελεί απόδειξη παραλαβής του ταχυδρομικού αντικειμένου και επέχει θέση αποδοχής των όρων της ατομικής σύμβασης παροχής υπηρεσιών ταχυμεταφοράς της Εταιρείας που βρίσκεται αναρτημένη στον ιστότοπο της Εταιρείας (www.boxnow.gr).
Σε περίπτωση που η επίδοση της αποστολής γίνει μέσω των ΑΤΘ της Εταιρείας, η ταυτοποίηση του παραλήπτη γίνεται από το νούμερο του κινητού τηλεφώνου του που έχει γνωστοποιήσει στον αποστολέα σε συνδυασμό με το PIN, οπότε ο αποστολέας έχει την ευθύνη ορθής διαβίβασης του νούμερου κινητού τηλεφώνου του παραλήπτη στην Εταιρεία.
Η Εταιρεία επιδιώκει να μην αποστέλλει μηνύματα στους παραλήπτες μεταξύ των ωρών 22:00-7:00.
Η Εταιρεία θα παρέχει στον παραλήπτη τη δυνατότητα να συνδέεται από κινητό ή υπολογιστή στον ιστότοπο της Εταιρείας ή/και μέσω της εφαρμογής κινητού τηλεφώνου (BOXNOW app), να παρακολουθεί την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου που έχει παραγγείλει από τον αποστολέα.
Ο παραλήπτης έχει το δικαίωμα να κάνει δήλωση επιφύλαξης σε διάστημα μίας (1) εργάσιμης ημέρας από την παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.
Διαδικασία παράδοσης ταχυδρομικού αντικειμένου σε ΑΤΘ της Εταιρείας από τον αποστολέα
Για την παράδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου σε ΑΤΘ της ΒΟΧΝΟW από τον χρήστη-αποστολέα απαιτείται η σύνταξη και προσάρτηση του ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ. της Εταιρείας από τον αποστολέα ή την Εταιρεία (κατόπιν αναγραφής από τον αποστολέα του μοναδικού αριθμού ταυτοποίησης του ταχυδρομικού αντικειμένου, που εστάλη από την Εταιρεία μετά την συμπλήρωση της σχετικής ψηφιακής φόρμας) στο ταχυδρομικό αντικείμενο και η ταυτοποίηση του αποστολέα.
Η ταυτοποίηση του αποστολέα για την παράδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου σε ΑΤΘ της ΒΟΧ ΝΟW διενεργείται στην ψηφιακή φόρμα μέσω της ιστοσελίδας της Εταιρείας, όπου ο αποστολέας υποχρεούται να συμπληρώσει:
Για Φυσικά Πρόσωπα: ονοματεπώνυμο, διεύθυνση, Τ.Κ. ή Δήμο αποστολής, τηλέφωνο επικοινωνίας, καθώς και Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας ή Αριθμό Διαβατηρίου ή άλλο δημόσιο έγγραφο που αποδεικνύει τα στοιχεία ταυτότητάς του, όπως άδεια παραμονής αλλοδαπού, δίπλωμα οδήγησης, στρατιωτική ταυτότητα.
Για Νομικά Πρόσωπα: επωνυμία, διεύθυνση, Τ.Κ. ή Δήμο αποστολής, ΑΦΜ, και τηλέφωνο επικοινωνίας
Όταν ο αποστολέας ενός ταχυδρομικού αντικειμένου επιλέξει την αποστολή του ταχυδρομικού αντικειμένου μέσω ΑΤΘ της Εταιρείας, θα ανοίξει την επιλεγμένη ΑΤΘ χρησιμοποιώντας τον μοναδικό αριθμό ταυτοποίησης του ταχυδρομικού αντικειμένου που θα του έχει σταλεί από την Εταιρεία και θα εναποθέσει το ταχυδρομικό αντικείμενο εντός της ΑΤΘ, την θύρα της οποίας στη συνέχεια θα πρέπει να κλείσει. Ο εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος της Εταιρείας θα παραλάβει το αντικείμενο από την θυρίδα, προκειμένου να το μεταφέρει μέχρι το κέντρο διαλογής και στη συνέχεια θα παραδοθεί από εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο της Εταιρείας στην επιλεγμένη ΑΤΘ. Ο παραλήπτης ενημερώνεται για την εξέλιξη στο νούμερο κινητής τηλεφωνίας που έχει γνωστοποιήσει στον αποστολέα της παράδοσης μέσω SMS ή/και άλλων εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων (ενδεικτικά και όχι περιοριστικά Viber, Whatsapp) ή και στην διεύθυνση ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που έχει γνωστοποιήσει στον αποστολέα.
Όταν ο παραλήπτης-φυσικό πρόσωπο ενός ταχυδρομικού αντικειμένου επιλέξει την επιστροφή του στον αποστολέα-κατάστημα μέσω των ΑΤΘ της Εταιρείας, θα ανοίξει την επιλεγμένη ΑΤΘ χρησιμοποιώντας είτε τον μοναδικό αριθμό ταυτοποίησης της αρχικής αποστολής (εφόσον η Εταιρεία είχε αναλάβει την αρχική μεταφορά του ταχυδρομικού αντικειμένου) είτε PIN αποτελούμενο από 6-8 ψηφία που θα του έχει σταλεί στο κινητό του (εφόσον η Εταιρεία δεν είχε αναλάβει την αρχική μεταφορά του ταχυδρομικού αντικειμένου) και θα εναποθέσει το αντικείμενο εντός της ΑΤΘ, την θύρα της οποίας στη συνέχεια θα πρέπει να κλείσει. Ο εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος θα παραλάβει το αντικείμενο από την ΑΤΘ, προκειμένου να το μεταφέρει μέχρι το κέντρο διαλογής και από εκεί μετά τη διαδικασία διαλογής, θα μεταφερθεί από οδηγό της Εταιρείας στο εξουσιοδοτημένο σημείο του αποστολέα-καταστήματος.
ΑΡΘΡΟ 4
ΤΙΜΕΣ – ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Οι υπηρεσίες με τον προβλεπόμενο χρόνο παράδοσης ανά υπηρεσία και οι τιμές παροχής των υπηρεσιών της Εταιρείας περιέχονται στον αναλυτικό τιμοκατάλογο, που βρίσκεται αναρτημένος στην ιστοσελίδα της www.boxnow.gr με την επιφύλαξη τυχόν ειδικών συμφωνιών, για τις οποίες ισχύουν οι ειδικότεροι όροι που διαλαμβάνονται στις συμφωνίες αυτές.
H Εταιρεία έχει τη δυνατότητα να τροποποιεί τις τιμές της για κάθε παρεχόμενη υπηρεσία σύμφωνα με τις ανάγκες της. Ο τιμοκατάλογος ανανεώνεται κατά διαστήματα, ώστε να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών της αγοράς και των απαιτήσεων των χρηστών. Κάθε νέα ανάρτηση/δημοσίευση τιμοκαταλόγου αντικαθιστά από την έναρξη ισχύος του τον προηγούμενο, ο οποίος παύει έκτοτε να ισχύει.
Η Εταιρεία δικαιούται να παρακρατήσει ή να μην παραδώσει ταχυδρομικό αντικείμενο που μεταφέρει, μέχρι να εξοφληθεί για την υπηρεσία της.
Σε περίπτωση που ο αποστολέας επιθυμεί η διεκπεραίωση της αποστολής του ταχυδρομικού του αντικειμένου να καλύπτεται με ασφαλιστική κάλυψη (αποστολή με δηλωμένη αξία), απαιτείται ειδική έγγραφη συμφωνία με την Εταιρεία.
ΑΡΘΡΟ 5
ΜΗ ΑΠΟΔΕΚΤΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Η Εταιρεία δεν αναλαμβάνει τη διεκπεραίωση και μεταφορά των ακόλουθων ταχυδρομικών αντικειμένων:
Χρήματα – Αξιόγραφα (π.χ. Επιταγές, Ομολογίες κ.ά.)– Εύθραυστα αντικείμενα μη επαρκώς συσκευασμένα – Ενεργοποιημένες τραπεζικές κάρτες – Κάρτες Χρόνου Σταθερής και Κινητής Τηλεφωνίας – Χρυσό σε οποιαδήποτε μορφή – Ωρολόγια Χρυσά – Κοσμήματα – Πολύτιμοι Λίθοι & Μέταλλα – Αρχαιότητες – Έργα Τέχνης – Μη Αναπαραγώγιμα Έγγραφα ή Αντικείμενα (πχ Αλληλογραφία/Φιλμ/Βίντεο Προσωπικής Αξίας, Γραμματόσημα, Λαχεία, Αντίκες) – Αλλοιώσιμα Τρόφιμα – Προϊόντα και Αντικείμενα ευαίσθητα σε χαμηλές ή υψηλές θερμοκρασίες – Φυτά – Ναρκωτικά – Εύφλεκτα, Εκρηκτικά & Ραδιενεργά Υλικά – Βιολογικό Υλικό – Μολυσματικές, Διαβρωτικές & Δηλητηριώδεις Ουσίες – Είδη ή μέρη Οπλισμού – Ζώα – Πορνογραφικό Υλικό, ταχυδρομικά αντικείμενα που υπερβαίνουν σε αξία τα 100 ευρώ, σε βάρος τα 20 κιλά καθώς και σε διαστάσεις 62 x 45 x 36 εκ. και γενικά είδη των οποίων η μεταφορά απαγορεύεται από διεθνείς συμβάσεις ή Οργανισμούς (ΙΑΤΑ, ICAO) ή/και από διατάξεις της ενωσιακής ή/και εθνικής νομοθεσίας και/ή δύνανται βάσει των διατάξεων τέτοιων νομοθεσιών να κατασχεθούν από τις αρμόδιες αρχές (τα «Απαγορευμένα Αντικείμενα»).
ΑΡΘΡΟ 6
ΑΝΕΠΙΔΟΤΑ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ
Κατόπιν παρέλευσης του αρχικού χρονικού διαστήματος παραμονής του ταχυδρομικού αντικείμενου στην ΑΤΘ, ο χρόνος παραμονής ανανεώνεται αυτομάτως για 24 ώρες. Εφόσον λήξει το πρόσθετο χρονικό διάστημα, το ταχυδρομικό αντικείμενο μεταφέρεται στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας και επιστρέφεται στον αποστολέα του, με χρέωση, όχι μεγαλύτερη του ποσού που καταβλήθηκε για την αποστολή του.
Όταν το ταχυδρομικό αντικείμενο δεν είναι δυνατόν, για κάποιο λόγο, να παραδοθεί στον παραλήπτη ή να επιστραφεί στον αποστολέα, ή/και έχει παρακρατηθεί νόμιμα από την Εταιρεία, τότε θεωρείται ανεπίδοτο και παραμένει για έξι (6) μήνες από την τελευταία ειδοποίηση του αποστολέα, στις εγκαταστάσεις της Εταιρείας με έξοδα του αποστολέα. Μετά την πάροδο του εξαμήνου, το ταχυδρομικό αντικείμενο θεωρείται οριστικά ανεπίδοτο και ακολουθείται διαδικασία καταστροφής του, κατόπιν συντάξεως σχετικού πρακτικού καταστροφής από την Εταιρεία. Από την παραπάνω διαδικασία εξαιρούνται τα αντικείμενα τα οποία έχουν παρακρατηθεί επίσημα ή έχει δηλωθεί από τον αποστολέα ότι έχουν αξία μείζονα των 100 ευρώ, οπότε αποδίδονται στην Ε.Ε.Τ.Τ..
ΑΡΘΡΟ 7
ΕΥΘΥΝΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
α. Η Eταιρεία καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια και προβαίνει σε κάθε απαραίτητη ενέργεια για την επιτυχή και γρήγορη παράδοση, την οποία κάθε φορά αναλαμβάνει. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν φέρει ευθύνη για καθυστέρηση παραλαβής, μεταφοράς ή παράδοσης κάθε αποστολής, καθώς και για οιαδήποτε βλάβη, ζημία, κακή παράδοση ή μη παράδοση οφειλόμενη στους λόγους που αναφέρονται στα άρθρα 8 και 12 του παρόντος.
β. Σε καμία περίπτωση δεν ευθύνεται η Eταιρεία για τυχόν επερχόμενες έμμεσες ζημίες ή απώλειες, συμπεριλαμβανομένης κάθε απώλειας εισοδήματος, κέρδους, συμφέροντος, αγοράς κλπ., από οιονδήποτε λόγο κι αν επέλθουν.
γ. Η Eταιρεία σε καμία περίπτωση δεν αναλαμβάνει τη διεκπεραίωση και μεταφορά Απαγορευμένων Αντικειμένων.
δ. Η Eταιρεία δικαιούται αλλά δεν υποχρεούται να ελέγχει τα αντικείμενα, τα οποία αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει και σε περίπτωση που υπάρχουν ενδείξεις απαγορευμένου περιεχομένου ή ανεπαρκή στοιχεία παραλήπτη ή/και σε περιπτώσεις όπου η Εταιρεία ενδέχεται να εκτεθεί σε αστική, διοικητική ή ποινική ευθύνη, δικαιούται να μην παραλάβει προς διακίνηση ταχυδρομικό αντικείμενο ή/και σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο μετά την παραλαβή του να μην προχωρήσει σε διεκπεραίωση της αποστολής.
ε. Η Eταιρεία δικαιούται να παρακρατήσει ή να μην παραδώσει κάθε είδος που μεταφέρει, προκειμένου να εξασφαλίσει την οιαδήποτε δαπάνη προκύπτει από τη μεταφορά.
ΑΡΘΡΟ 8
ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΧΡΗΣΤΩΝ
α. 8.1. Ορισμοί
α) Ολική Απώλεια νοείται η απώλεια αντικειμένου εφόσον αυτό δεν εντοπισθεί μετά την παρέλευση 5 εργασίμων ημερών από την ημερομηνία παραλαβής.
β) Μερική Απώλεια νοείται η απώλεια μέρους της αρχικής αποστολής είτε λόγω ανοίγματος της συσκευασίας ή λόγω μη παράδοσης φακέλου/δέματος από σύνολο φακέλων/δεμάτων διαπιστούμενης αυτής πριν ή έως και κατά την ώρα της παράδοσης.
γ) Ολική Καταστροφή νοείται η ολοσχερής καταστροφή αντικειμένου λόγω πλημμελούς μεταφοράς του.
δ) Μερική Καταστροφή νοείται η καταστροφή μέρους της αποστολής λόγω πλημμελούς μεταφοράς.
ε) Ανωτέρα Βία: Απρόοπτα γεγονότα κείμενα πέρα των ανθρωπίνων αντικειμενικά δυνατοτήτων (ατυχήματα, δυσμενείς καιρικές συνθήκες, αργοπορία μεταφορικών μέσων, απεργίες, συγκοινωνιακά ή τηλεπικοινωνιακά προβλήματα, κλπ.).
στ) Ως πραγματική αξία νοείται :
για τα έγγραφα το κόστος προετοιμασίας, αντικατάστασης, αναπαραγωγής, ή ανασύνταξης αυτών
για τα αντικείμενα το κόστος επισκευής, αντικατάστασης ή αγοράς αυτών, ως αποδεικνύεται από τα προσκομιζόμενα παραστατικά, (στην κατάσταση που ήταν κατά την παραλαβή), λαμβανομένης της κάθε φορά μικρότερης αξίας που αναφέρεται στην παράγραφο 8.6. πιο κάτω, η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη των ορίων ποσών που ορίζονται στην Απόφαση ΕΕΤΤ 688/52/16.04.2013 (ΦΕΚ 1412/Β/2013) για τις περιπτώσεις αποδεδειγμένης κλοπής, ολικής απώλειας ή ολικής καταστροφής.
8.2. Η πλημμελής παροχή υπηρεσιών γεννά δικαίωμα κατ’ αποκοπήν αποζημίωσης. Κάθε χρήστης μπορεί να υποβάλει έγγραφη διαμαρτυρία για τυχόν απώλειες ή ζημιές που έχουν προκληθεί στην αποστολή του ή για κλοπή αυτής ή για καθυστέρηση επίδοσης πέραν του συμφωνηθέντος χρονικού διαστήματος εντός 6 μηνών το αργότερο από την ημερομηνία παραλαβής και να αιτηθεί αποζημίωση σύμφωνα με τα προβλεπόμενα όρια αποζημίωσης αναλόγως της υπηρεσίας και του είδους της πλημμέλειας. Η Εταιρεία απαλλάσσεται σε κάθε περίπτωση από οποιαδήποτε ευθύνη εξ’ οιασδήποτε αιτίας σχετικά με πλημμελή εκπλήρωση ταχυδρομικών υπηρεσιών, εφόσον δεν έχει υποβληθεί από το χρήστη σχετική απαίτηση εντός έξι (6) μηνών από την κατάρτιση της ταχυδρομικής σύμβασης.
8.3. Σε περίπτωση που αποδειχθεί, μέσω των αρμοδίων οργάνων της Εταιρείας, ότι την ευθύνη για την ζημιά, απώλεια, κλοπή ή καθυστέρηση παράδοσης φέρει η Εταιρεία τότε θα ενημερώσει τον χρήστη για την απόφαση και θα του ζητήσει την προσκόμιση των απαραίτητων δικαιολογητικών για την αποζημίωση του. Κατόπιν και υπό την προϋπόθεση ότι ο χρήστης δεν έχει οφειλές προς την Εταιρεία, η καταβολή της αποζημίωσης γίνεται εντός 5 εργασίμων ημερών από την ημερομηνία της έγκρισης και της παραλαβής αυτών των δικαιολογητικών, αποδεικνυόμενης με αποδεικτικό παραλαβής – παράδοσης.
8.4. Όλα τα αντικείμενα τα οποία αποζημιώνονται περιέρχονται στην κατοχή της Εταιρείας.
8.5. Οι περιπτώσεις που επιβάλλεται κατ’ αποκοπήν αποζημίωση για πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών από την Εταιρεία προς τον πελάτη για τις υπηρεσίες ταχυμεταφορών (ή αντιστοίχως για τις υπηρεσίες ταχυδρομείου) καθορίζονται από την Απόφαση ΕΕΤΤ 688/52/16.04.2013 (ΦΕΚ 1412/Β/2013).
8.6. Η ευθύνη της Εταιρείας για πλημμελή παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφορών, για τους μεμονωμένους πελάτες (αποστολείς η παραλήπτες ή εντολείς οι οποίοι, πέραν της ατομικής σύμβασης, δεν έχουν συνάψει άλλη ιδιαίτερη σύμβαση για την διακίνηση πλήθους ταχυδρομικών αντικειμένων ή/και για παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών για μεγάλα χρονικά διαστήματα και εξοφλούν τις υπηρεσίες τους τοις μετρητοίς σύμφωνα με τις βασικές τιμές του επίσημου τιμοκαταλόγου της Εταιρείας άνευ εκπτώσεων) προσδιορίζεται, ως ακολούθως :
Για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου ενός φακέλου, με ευθύνη της Εταιρείας, το οποίο φέρει μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής, καταβάλλεται ανώτατη αποζημίωση 50€ και επιστροφή του ταχυδρομικού τέλους για τη συγκεκριμένη αποστολή.
Για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου δέματος με ευθύνη της Εταιρείας, καταβάλλεται ανώτατη αποζημίωση 100€ και επιστροφή του καταβληθέντος ταχυδρομικού τέλους για τη συγκεκριμένη αποστολή.
Για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου φακέλου ή δέματος με δηλωμένη αξία/ασφαλισμένου με ευθύνη της Εταιρείας, καταβάλλεται αποζημίωση ίση με το ποσό της δηλωθείσας αξίας, και έως του ποσού έως του ποσού των τετρακοσίων (400,00) Ευρώ, εκτός και αν υπάρχει άλλη έγγραφη συμφωνία μεταξύ χρήστη και της Εταιρείας και επιστρέφεται το καταβληθέν ταχυδρομικό τέλος για τη συγκεκριμένη αποστολή.
Για αποδεδειγμένη μερική απώλεια ή μερική κλοπή ή μερική καταστροφή περιεχομένου φακέλου με μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής και δέματος με ευθύνη της Εταιρείας, καταβάλλεται αποζημίωση ίση με την πραγματική αξία της απώλειας ή κλοπής ή καταστροφής με την προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνει το ποσό της αποζημίωσης για απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή.
Οι ως άνω αποζημιώσεις υπολογίζονται βάσει της πραγματικής αξίας του προς μεταφορά αντικειμένου και στις περιπτώσεις αποστολής αντικειμένων από ηλεκτρονικό κατάστημα με βάση την αξία απόδειξης ή τιμολογίου αγοράς κατόπιν διασταύρωσης με τις αποδείξεις ή τιμολόγια αγοράς από τον πελάτη και σε καμία περίπτωση με βάση την εμπορική αξία αυτού.
Εάν ένα δέμα ή ένα ταχυδρομικό αντικείμενο ταχυμεταφορών επιστραφεί και η αιτία της μη επίδοσής του είναι άγνωστη με ευθύνη της Εταιρείας, ή δεν παραδοθεί με ευθύνη της Εταιρείας και επιστραφεί ο αποστολέας δικαιούται να ζητήσει την επιστροφή των ταχυδρομικών εξόδων.
Για αποδεδειγμένη καθυστέρηση επίδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών, πέραν των ορισμένων ανά υπηρεσία χρόνων παράδοσης, καταβάλλεται αποζημίωση ίση με 6€ για κάθε ημέρα καθυστέρησης και για την περίπτωση που η καθυστέρηση υπερβαίνει το πενταπλάσιο του συμφωνημένου χρόνου επίδοσης, επιπλέον επιστροφή του καταβληθέντος ταχυδρομικού τέλους για τη συγκεκριμένη αποστολή, με την προϋπόθεση ότι το συνολικό ποσό της αποζημίωσης δεν υπερβαίνει τα 100€.
Η αποζημίωση για ηθική βλάβη συμπεριλαμβάνεται στα προαναφερθέντα ποσά, ενώ η συνεπαγόμενη απώλεια κέρδους δεν αποζημιώνεται.
Σε πολλαπλή αποστολή, όπου αποστέλλονται πολλά ταχυδρομικά αντικείμενα προς έναν παραλήπτη και που εμπίπτει στις ανωτέρω περιπτώσεις, κάθε ταχυδρομικό αντικείμενο τυγχάνει διαφορετικής αντιμετώπισης και αποζημιώνεται ξεχωριστά.
Η Εταιρεία δεν ευθύνεται για πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών στις εξής περιπτώσεις:
1. Ανωτέρας βίας ή έκτακτης ανάγκης που δεν μπορούσαν να προβλεφθούν ή αποφευχθούν από την Εταιρεία. Στις περιπτώσεις αυτές, επιστρέφεται το καταβληθέν ταχυδρομικό τέλος.
2. Αποδεδειγμένων εγκληματικών ενεργειών στις εγκαταστάσεις ή στα μεταφορικά μέσα, που έχουν σαν αποτέλεσμα την απώλεια, βλάβη ή καταστροφή ταχυδρομικών αντικειμένων. Στις περιπτώσεις αυτές, επιστρέφεται το καταβληθέν ταχυδρομικό τέλος.
3. Λόγω της ιδιαίτερης ευπαθούς φύσης του περιεχομένου του ταχυδρομικού αντικειμένου ή δέματος, όπως ιδίως τρόφιμα με ημερομηνία λήξης και φάρμακα.
4. Αποδεδειγμένης αμέλειας του αποστολέα, όπως ιδίως ακατάλληλη συσκευασία, λανθασμένη περιγραφή του αντικειμένου και ελλιπή ή λανθασμένα στοιχεία του παραλήπτη.
5. Αποστολών, των οποίων το περιεχόμενο εμπίπτει σε απαγόρευση διακίνησης ή κατοχής για τον αποστολέα και/ή τον παραλήπτη.
6. Αποστολών, το περιεχόμενο των οποίων κατάσχεται ή καταστρέφεται από τις αρμόδιες Αρχές.
7. Ο παραλήπτης δεν έχει ενδιαφερθεί για παραλαβή του ταχυδρομικού αντικειμένου για διάστημα άνω των 6 μηνών.
8. Ο παραλήπτης παραλαμβάνει το αντικείμενο και εντός μίας (1) εργάσιμης ημέρας δεν έχει εκφράσει επιφύλαξη.
Διευκρινίζεται πως η ευθύνη της Εταιρείας για πλημμελή παροχή υπηρεσιών ταχυμεταφορών σε καταστήματα με τα οποία συνάπτονται ειδικές συμβάσεις/συμφωνίες για τη διακίνηση πλήθους ταχυδρομικών αντικειμένων ή/και για παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών για μεγάλα χρονικά διαστήματα διέπεται από τους ειδικότερους όρους και συμφωνίες που διαλαμβάνονται στις συμβάσεις αυτές.
ΑΡΘΡΟ 9
ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΠΕΛΑΤΩΝ – ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ
9.1. Η Εταιρεία τηρεί Ειδικό Σύστημα Παρακολούθησης και Εντοπισμού Ταχυδρομικών Αντικειμένων (ΕΣΠΕΤΑ) για την παρακολούθηση των αποστολών. Τα στοιχεία κάθε αποστολής είναι στη διάθεση των χρηστών της 24 ώρες το 24ώρο και έως 6 μήνες από την ημερομηνία της αποστολής, οι οποίοι μπορούν να συνδέονται από κινητό ή υπολογιστή στον ιστότοπο της Εταιρείας ή/και μέσω της εφαρμογής κινητού τηλεφώνου (BOXNOW app), και να παρακολουθούν την πορεία παράδοσης του ταχυδρομικού αντικειμένου.
9.2. Οι ώρες παραλαβών και παραδόσεων των ταχυδρομικών αντικειμένων είναι Δευτέρα με Σάββατο από τις 09.00 έως τις 22.00 Το τμήμα υποδοχής τηλεφωνικών κλήσεων λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 08.00 έως τις 20.00 και το Σάββατο από τις 10.00 έως τις 18.00
9.3.Ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει στην έδρα της Εταιρείας έγγραφη δήλωση παραπόνων ή επιφύλαξης σχετικά με την από μέρους της Εταιρείας παροχή υπηρεσιών, στην οποία οφείλει να αναφέρει σαφώς και λεπτομερώς το συγκεκριμένο παράπονο και τις ακριβείς περιστάσεις υπό τις οποίες τελέσθηκε η συγκεκριμένη αποστολή. Ο παραλήπτης μπορεί να στείλει τη δήλωση επιφύλαξης ή/και το παράπονό του στην ηλεκτρονική δ/ση της Εταιρείας dema@boxnow.gr ή και μέσω της ειδικής φόρμας παραπόνων που τηρείται στην ιστοσελίδα της Εταιρείας (www.boxnow.gr).
9.4.Η Εταιρεία καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να απαντά τεκμηριωμένα, εγγράφως ή με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, στη φυσική ή ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώνει ο χρήστης, αντίστοιχα, σε κάθε παράπονο/καταγγελία που της υποβάλλεται, εντός προθεσμίας δεκαπέντε (15) εργάσιμων ημερών από την υποβολή, με την επιφύλαξη περιπτώσεων στις οποίες μέρος της διακίνησης του αντικειμένου αναλαμβάνει πάροχος της αλλοδαπής, μη εγγεγραμμένος στο Μ.Τ.Ε. της ΕΕΤΤ ή σε συνέχεια χορήγησης παράτασης από την ΕΕΤΤ κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος εκ μέρους της Εταιρείας.
9.5. Η Εταιρεία αποδίδει σε κάθε υποβληθέν σε αυτήν, από χρήστη-καταναλωτή, παράπονο/ καταγγελία, μοναδικό αριθμό αναφοράς (αριθμό πρωτοκόλλου) που περιλαμβάνει και την πληροφορία της ημερομηνίας παραλαβής. Ο αριθμός αναφοράς κοινοποιείται από την Εταιρεία στον χρήστη-καταναλωτή. Στην περίπτωση λήψης, από την Εταιρεία, των παραπόνων/καταγγελιών των χρηστών- καταναλωτών, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μέσω της φόρμας παραπόνων που είναι διαθέσιμη στον ιστότοπό της, αποστέλλεται, άμεσα, σχετική επιβεβαίωση της υποβολής στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώνει ο χρήστης-καταναλωτής.
9.6. Η Εταιρεία καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε η διαφορά να επιλύεται εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την υποβολή του σχετικού αιτήματος στην Εταιρεία ή σαράντα (40) εργάσιμων ημερών, εφόσον απαιτούνται πρόσθετα στοιχεία.
9.7. Η Εταιρεία διατηρεί το ΣΥ.ΔΕ.ΤΑ., έγγραφα ή ηλεκτρονικά αρχεία (συμβάσεις, λοιπή αλληλογραφία), για τουλάχιστον έξι (6) μήνες, από την παραλαβή-παράδοση του ταχυδρομικού αντικειμένου του εκάστοτε χρήστη. Ο χρόνος αυτός παρατείνεται, σε περίπτωση υποβολής αιτήματος επίλυσης διαφοράς ή καταγγελίας του χρήστη, κατά της ταχυδρομικής επιχείρησης, ενώπιον της Ε.Ε.Τ.Τ ή άσκησης αγωγής/προσφυγής, ενώπιον παντός αρμοδίου δικαστηρίου και μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας ακρόασης από την Ε.Ε.Τ.Τ. ή την πρώτη συζήτηση της υπόθεσης, ενώπιον Δικαστηρίου.
ΑΡΘΡΟ 10
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
H Εταιρεία έχει ως ύψιστη προτεραιότητα την ασφάλεια και την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και διασφαλίζει την εμπιστευτικότητα των πληροφοριών που παρέχονται από τους χρήστες και προστατεύει από σκόπιμη ή ακούσια αποκάλυψη τους σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα.
Η Εταιρεία συμμορφώνεται με την εφαρμοστέα ευρωπαϊκή νομοθεσία (συμπεριλαμβανομένου του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων υπ’ αριθμ. 2016/679), την εκάστοτε ισχύουσα ελληνική νομοθεσία και τις αποφάσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ). Η Εταιρεία τηρεί Πολιτική Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τους όρους συλλογής, επεξεργασίας και διαβίβασης των προσωπικών δεδομένων των χρηστών που ενδέχεται να συλλέξει ως Υπεύθυνος Επεξεργασίας στην ιστοσελίδα της (www.boxnow.gr).
Η Εταιρεία καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (εφεξής η «ΑΔΑΕ»), όπως αυτές περιγράφονται στον Κανονισμό για τη Διασφάλιση του Απορρήτου των Ταχυδρομικών Υπηρεσιών (Απόφαση 1001/Φ21/17-03-2005, ΦΕΚ 384/τ.Β΄/24-03-2005) και λοιπές συστάσεις της ΑΔΑΕ καθώς στις οδηγίες που περιλαμβάνει το ISO/IEC 17799, με γνώμονα την προστασία του απορρήτου, εχεμύθειας και της ασφάλειας των ταχυδρομικών υπηρεσιών που παρέχει. Προς τούτο έχει θεσπίσει Πολιτική Διασφάλισης του Απορρήτου των Ταχυδρομικών Υπηρεσιών (Πολιτική Προστασίας Απορρήτου, Πολιτική Ασφάλειας και Πολιτική Διασφάλισης Εχεμύθειας) η οποία περιγράφει το σύνολο των θεμελιωδών αρχών που καθορίζουν τον τρόπο με τον οποίο η Εταιρεία προστατεύει το απόρρητο και την εχεμύθεια των ταχυδρομικών υπηρεσιών της και εκτελεί με ασφάλεια τις ταχυμεταφορές ταχυδρομικών αντικειμένων.
ΑΡΘΡΟ 11
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΔΙΑΦΟΡΩΝ
Η Εταιρεία μετά από έγγραφη επικοινωνία του χρήστη, η οποία διενεργείται με την αποστολή έγγραφου αιτήματος/παραπόνου είτε στην έδρα της Εταιρείας είτε στην ηλεκτρονική διεύθυνση: [email protected], επιδιώκει να επιλύσει κάθε διαφορά που σχετίζεται με αθέτηση από την Εταιρεία του παρόντος Χ.Υ.Κ. με φιλικό διακανονισμό το συντομότερο δυνατό.
Σε περίπτωση μη επίτευξης φιλικού διακανονισμού, η Εταιρεία δεν χρησιμοποιεί φορείς Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών (Ε.Ε.Δ.) και οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν σε στις αρμόδιες αρχές για την επίλυση καταναλωτικών διαφορών ή/και στην Ε.Ε.Τ.Τ. όταν η διαφορά δε διευθετηθεί μετά την υποβολή παραπόνου/καταγγελίας προς την Εταιρεία.
Σε περίπτωση που δεν επιλυθεί εξωδικαστικά η διαφορά κατά την ως άνω παράγραφο, αποκλειστικά αρμόδια είναι τα Δικαστήρια της Αθήνας και εφαρμοστέο το Ελληνικό δίκαιο.
Για απαιτήσεις εκτός Χ.Υ.Κ ο χρήστης έχει δικαίωμα να απευθυνθεί σε άλλες αρμόδιες αρχές ή να προσφύγει στα Δικαστήρια Αθηνών.
ΑΡΘΡΟ 12
ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΜΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ Χ.Υ.Κ.
Τα άρθρα του παρόντος Χ.Υ.Κ. δεν εφαρμόζονται στις κάτωθι περιπτώσεις:
α. Ανωτέρας βίας, ήτοι σε περίπτωση επέλευσης οιουδήποτε απρόβλεπτου και αιφνίδιου γεγονότος, το οποίο η εταιρεία αδυνατεί να προβλέψει, ενδεικτικά αναφερομένων των περιπτώσεων δυσμενών καιρικών φαινομένων, σεισμών, πλημμύρων, απεργιών, συγκοινωνιών ή τηλεπικοινωνιακών προβλημάτων, κωλυσιεργίας συνεργαζομένων δημόσιων φορέων, ατυχημάτων που αφορούν στα χρησιμοποιούμενα μέσα.
β. Διενέργειας εγκληματικών ενεργειών σε βάρος της εταιρείας (στις εγκαταστάσεις, στο προσωπικό της, στον εξοπλισμό, στα μηχανήματα-θυρίδες, στα μεταφορικά μέσα αυτής), που έχουν ως αποτέλεσμα την ολική ή μερική καταστροφή και απώλεια των μεταφερόμενων αντικειμένων.
γ. Μη εκπλήρωσης από μέρους των χρηστών των ανειλημμένων υποχρεώσεών τους έναντι της Εταιρείας, όπως αυτές προκύπτουν από τη μεταξύ τους συναφθείσα συμφωνία.
ε. Διενέργειας, από μέρους των χρηστών, πράξεων που αντιβαίνουν στην ισχύουσα νομοθεσία .
στ. Απόκρυψης από τον χρήστη ότι η αιτούμενη από αυτόν διεκπεραίωση και μεταφορά ταχυδρομικών αντικειμένων αντίκειται στον νόμο ή αφορά σε αντικείμενα, τα οποία δεν δέχεται για διεκπεραίωση η ΙΑΤΑ, συμπεριλαμβανομένων όσων αναφέρονται στο άρθρο 5 του παρόντος.
ζ. Μη υλοποίησης των ανειλημμένων υποχρεώσεων της Εταιρείας λόγω υπαιτιότητας ή σχετικής εκδηλωθείσης επιθυμίας του χρήστη.